1. Fair Trade - to inaczej Sprawiedliwy Handel. Jego założeniem jest partnerstwo handlowe oparte na szacunku, przejrzystości interesów i wzajemnym dialogu, dążące do uzyskania większej równości handlowej na arenie międzynarodowej, zwłaszcza w krajach Globalnego Południa. Dzięki niemu lokalni wykonawcy z krajów biedniejszych i rozwijających się, dostają uczciwą cenę za swoją pracę i jednocześnie są wspierani przez swoich partnerów handlowych dla bezpiecznego, demokratycznego i zrównoważonego rozwoju siebie i środowiska.
Działacze ruchu opracowali system certyfikacji Fairtrade, który pozwolił wprowadzić do masowej dystrybucji produkty wytworzone w ramach Sprawiedliwego Handlu. Dzięki stworzeniu konkretnych standardów i wytycznych, kupując produkty oznaczone poniższym znakiem graficznym, konsumenci mają pewność, że to, co kupują, zostało rzeczywiście wyprodukowane z poszanowaniem praw człowieka.
grafika: http://www.namaqua.pl

    

2. Weganizm – jest stylem życia, którego naczelną zasadą jest niewykorzystywanie zwierząt i szacunek względem nich. Podobnie jak wegetarianie, weganie nie jedzą mięsa, ale też wszystkich innych produktów odzwierzęcych (np. nabiału, jaj, miodu).
W kontekście etycznej mody weganie nie kupują produktów ze skóry, wełny, filcu, jedwabiu i innych odzwierzęcych materiałów. Weganizm jest więc ważnym elementem etycznej mody, której założeniem jest bycie FAIR w stosunku do wszystkich.

grafika: panimiszmasz.blog.pl   

                                                                                                                                                                                

3. Recykling i upcykling – recykling bardzo dobrze wpisuje się w pojęcie mody etycznej. Zakłada on ograniczenie ilości wyrzucanych rzeczy dzięki ponownemu użyciu surowca, z którego powstał dany produkt. W modzie recykling może polegać m.in. na przetwarzaniu butelek PET w materiał rPET (poliester z recyclingu), który następnie jest wykorzystany przez firmy przy produkcji odzieży lub butów.
Upcykling jest równie mocno powiązany z branżą fair mody co recykling. Dzięki niemu, niepotrzebne przedmioty, pozornie już bezużyteczne, zostają przetworzone w zupełnie nowy produkt. W świecie mody są to np. torby przerobione ze starych opon samochodowych czy banerów reklamowych.
Dzięki recyklingowi i upcyklingowi, producenci mody fair mogą dbać o środowisko naturalne, przyczyniając się tym samym do zmniejszenia jego zanieczyszczenia.

grafika: www.ekogroup.info

   
4. Eko – pojęcie niezwykle szerokie, bowiem odnosi się do bardzo wielu dziedzin naszego życia. Podstawą jest przede wszystkim dbałość o zdrowie i środowisko. W odniesieniu do świata mody, pojęcie eko jest związane z dwoma aspektami: troski o środowisko, a także troski o zdrowie i życie człowieka. Ekologiczna moda:
- nie eksploatuje ponad miarę środowiska naturalnego;
- propaguje recykling i upcykling, czyli „reanimację” starych rzeczy lub śmieci;
- dąży do jak najmniejszej emisji CO2 do atmosfery;
- stara się możliwie najbardziej ograniczać zużycie wody i energii elektrycznej.
Ekologiczna moda, to także taka, której zdrowie i życie człowieka nie jest obojętne. Producenci fair mody dokładają wszelkich starań, by ich produkty były zupełnie nieszkodliwe, a więc wolne od substancji toksycznych, nagminnie nadużywanych w masowej produkcji odzieżowo-obuwniczej. Znakiem jakości dla uczciwych producentów fair fashion są certyfikaty, które firma otrzymuje po rygorystycznym sprawdzeniu procesu produkcyjnego. Dzięki temu kupując np. torbę bawełnianą z certyfikatem Oeko-Tex Standard 100 mamy pewność, że została ona przebadana pod kątem pestycydów, chlorofenoli, formaldehydu, barwników alergizujących, zabronionych barwników azowych i metali ciężkich.

 

grafika: zwitkiemwplecaku.blogspot.com


Metody płatności:
Zarejestruj się aby otrzymać
Otrzymasz bon o wartości 40 zł
na swoje pierwsze zakupy u nas!
Copyright 2016 Fairma