Fairma Ethical Design obchodzi kolejne urodziny, a z jubileuszem przychodzi czas na refleksję i przemyślenie nowych kierunków działania. Jeśli doczytasz do końca to dowiesz się jakie rewolucyjne zmiany czekają nasz sklep.
Fairma Ethical Design powstała w 2016 roku z własnej potrzeby, by żyć i kupować odpowiedzialnie. Działalność rozpoczęła się w kwietniu 8 lat temu poprzez otwarcie małego sklepu na ulicy Dajwór w Krakowie, który oferował produkty wysokiej klasy wykonane z poszanowaniem praw pracowniczych, praw zwierząt i środowiska. W tamtym czasie było to dość rewolucyjne i odważne przedsięwzięcie. A co udało nam się osiągnąć przez te 8 lat?
Fairma zwiększyła swoją rozpoznawalność i świadomość marki
Zdobywając licznych obserwujących w mediach społecznościowych oraz uznanie w prasie branżowej, takiej jak m.in. Marie Claire, Miasta Kobiet czy Into Passion udało nam się głośniej mówić o odpowiedzialnej modzie. Uczestniczyłyśmy także w wielu targach mody i wydarzeniach branżowych, w tym Fashion Revolution Week czy Łódź Fashion Week.
Rozwój własnej oferty produktowej
Fairma przeszła z roli dystrybutora produktów etycznych na producenta, poszerzając asortyment o nowe modele butów i akcesoriów (np. torebki, plecaki, portfele). Wprowadziliśmy własną linię produktów z materiałów ekologicznych np. Piñatex, mikrofibra z certyfikatem Oeko-Tex Standard. Przy tworzeniu kolekcji i produkcji współpracowaliśmy z małymi, rodzinnymi fabrykami produkcyjnymi w Polsce.
Ugruntowanie pozycji na rynku
W ciągu tych kilku lat zdobyliśmy nagrody i certyfikaty, takie jak PETA Approved Vegan czy Fur Free, oraz poszerzyliśmy swoją działalność na rynkach zagranicznych, takich jak Francja, Niemcy czy Austria. Nasze buty można było kupić w tych krajach zarówno stacjonarnie jak i on-line.
Zaangażowanie społeczne i działalność charytatywna
Od początku działalności Fairma przekazuje część swoich dochodów, dokładnie 10% marży na cele dobroczynne. Współpracowaliśmy z licznymi organizacjami walczącymi o prawa zwierząt (m.in PETA, Fundacja Viva!, Otwarte Klatki) oraz prowadziliśmy kampanie edukacyjne na temat etyki w modzie.
Oprócz tego, nasza marka aktywnie budowała społeczność poprzez udział w spotkaniach i warsztatach dla klientów, prowadzenie bloga i newslettera oraz dialog z klientami. Bardzo cieszy nas wasz pozytywny odbiór naszych produktów. Cieszymy się z każdej wiadomości i opini od Was. Doceniacie naszą obsługę klienta i bardzo indywidualne podejście do każdej prośby i zapytania. Jest wśród was wielu stałych, wiernych klientów, czekających na nowe kolekcje i innowacje w oferowanym asortymencie.
Przyszedł czas na duże zmiany…
Niemniej jednak po 8 latach czujemy, że przyszedł czas na zmiany. Prowadzenie firmy wiąże się z wieloma niełatwymi wyzwaniami, a Magda założycielka Fairma Ethical Design chce się obecnie skupić na rodzinie i innych wyzwaniach zawodowych. Tym samym ogłaszamy możliwość przejęcia Fairmy! Tak, dokładnie tak, to ty możesz zmieniać rynek odpowiedzialnej mody w Polsce i nie tylko. Jeśli jesteś zainteresowany/zainteresowana tematem, to zapraszamy do kontaktu na info@fairma.pl.
Niedziela
Poniedziałek
Wtorek
Środa
Czwartek
Piątek
Sobota
Styczeń
Luty
Marzec
Kwiecień
Maj
Czerwiec
Lipiec
Sierpień
Wrzesień
Październik
Listopad
Grudzień
Komentarz
Zostaw swój komentarz