Organizacja PETA, czyli People for the Ethical Treatment of Animals – Ludzie dla Etycznego Traktowania Zwierząt jest organizacją pozarządową, która zatrudnia około 400 pracowników i jak sama podaje ma około 6,5 miliona członków jest prawdopodobnie największą na świecie organizacją zajmującą się prawami zwierząt.
Ich motto przewodnie to „Zwierzęta nie są po to by je jeść, nosić, eksperymentować na nich, wykorzystywać w celach rozrywkowych ani żaden inny sposób”.
Metody, jakie stosuje PETA są dość kontrowersyjne i prawie zawsze spotykają się z falą krytyki. Ale dziś nie o tym. O czym mówi certyfikat?
Logo PETA Approved Vegan oznaczaja nic innego, jak to że dana rzecz została wyprodukowana bez wykorzystania jakichkolwiek materiałów pochodzenia zwierzęcego, np skóry, wełny, pierza ale też tych mniej oczywistych, jak kleje czy barwniki. Jest on przyznawany marce, a nie poszczególnym produktom. Oznacza to, że wszystko co produkuje certyfikowana marka powinno być w 100% wegańskie.
Aby uzyskać certyfikat najpierw trzeba wypełnić formularz na stornie organizacji. Kolejnym etapem jest sprawdzenie i niejako udowodnienie, że na żadnym etapie produkcji nie są wykorzystywane składniki pochodzenia zwierzęcego. W naszym przypadku potrzebne były zaświadczenia zarówno od producenta materiałów jak i fabryk z którymi współpracujemy (tutaj główną sprawą były kleje). Dopiero po dostarczeniu takich informacji PETA przyznaje certyfikat. Certyfikowane buty na naszych półkach Jako marka chwaląca się certyfikatem PETA możemy Was zapewnić, że sprawdzamy naszych dostawców i producentów bardzo dokładnie i z ręką na sercu możemy powiedzieć, że nasze buty są w 100% wegańskie. Możecie nam zaufać!
Dołączyliśmy również do międzynarodowej akcji społecznej "Sklepy Wolne od Futer", która ma na celu zapewnienie konsumentom rzetelnych informacji na temat polityki sklepów w kwestii futer, pozwalając w ten sposób dokonywać świadomych i etycznych wyborów. Kampania promuje wyłącznie sprzedawców, którzy zobowiązali się pisemnie do niesprzedawania naturalnych futer oraz wszelkich dodatków futrzanych (nie tylko tych w postaci etoli czy czapek, dotyczy to także obszyć ubrań). Nawet jeśli marka odzieżowa w swoim asortymencie nigdy dotąd nie posiadała wyrobów z prawdziwego futra, poprzez zajęcie zdecydowanego stanowiska w sprawie ich sprzedaży, firma wyraża swój sprzeciw wobec takiego traktowania zwierząt oraz wspiera tym samym wysiłki zmierzające do zakazania hodowli zwierząt na futro na całym świecie. Jest to symboliczny akt poparcia kampanii Fur Free Retailer.
Źródło: https://www.peta.org/living/personal-care-fashion/peta-approved-vegan-logo/
Zdjęcie:
https://pixabay.com/
Niedziela
Poniedziałek
Wtorek
Środa
Czwartek
Piątek
Sobota
Styczeń
Luty
Marzec
Kwiecień
Maj
Czerwiec
Lipiec
Sierpień
Wrzesień
Październik
Listopad
Grudzień
Komentarz
Zostaw swój komentarz